پژوهش حاضر با هدف اثربخشی برنامه آموزش شیوه های فرزند پروری ویژه والدین کودکان آهسته گام برکارکرد خانواده و تعاملات والد-کودک صورت گرفته است. در این مطالعه، از طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. نمونه پژوهشی دربرگیرنده والدین کودکان آهسته گام مقطع ابتدایی است که به صورت نمونه گیری در دسترس از میان مدارس ویژه شهر سمنان انتخاب شده و 30 نفر از والدین نیز به صورت گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه(در هرگروه 15زوج) قرار گرفتند. آزمودنی های گروه آزمایش 8 جلسه2 ساعته آموزش گروهی شیوه های فرزندپروری مثبت را دریافت نمودند در حالی که به گروه کنترل هیچ آموزشی ارائه نشد. ابزار پژوهش، ابزار سنجش خانواده( FAD) و مقیاس رابطه والد-کودک پیانتا ( CPRS) می باشد. والدین مقیاس کارکرد خانواده و رابطه والد-کودک پیانتا را قبل و بعد از شرکت در جلسات آموزشی تکمیل کردند. یافته های حاصل از پژوهش با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری ( MANCOVA) مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج نشان دادندکه در پایان دوره آموزش، کارکرد خانواده و رابطه والد- کودک به طور معناداری بهبود بخشیده است. همچنین پژوهش نشان داد که آموزش شیوه های فرزندپروری به والدین منجر به افزایش و بهبودی کارکرد خانواده و رابطه والد- کودک در خانواده های کودکان آهسته گام شده است.
قیمت : 45000 تومان
پایان نامه WORD
امکان تهیه مقاله از این موضوع با هزینه 200 هزار تومان وجود دارد.
پس از واریز وجه به شماره کارت زیر اطلاع دهید تا بلافاصله برای شما ارسال شود(09301359119).
6037997428101654 بانک ملی
- ۹۸/۱۰/۱۲