این پژوهش باهدف توسعه استراتژی بازاریابی نوآورانه در صنعت خودرو کشور انجام شد.این تحقیق از نظر نوع تحقیق ترکیبی از روشهای اسنادی و پیمایشی و از نظر ماهیت بر اســاس روشهای جدید علم آینده پژوهی، تحلیلی و اکتشافی و از نظر هدف کابردی است. حجم آماری تحقیق 131 نفر بوده، پس از جمع آوری داده های آماری به بررسی فرضیههای تحقیق با استفاده ازتکنیک های آینده نگاری نوع تاثیر متقابل پرداخته میشود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار لینگو و سناریو ویزارد بهره گرفته شد.از بین مولفه های تشکیل دهنده متغیر فرصتهای راهبردی، مولفه ارتباطات بین المللی بیشترین تاثیر(28-) را بر آن داشت.همچنین از بین مولفه های تشکیل دهنده متغیر تحلیل گلوگاه، مولفه توانایی مالی سازمان بیشترین تاثیر(23-) ، را بر متغیر تحلیل گلوگاه ازخود نشان داد. مولفه تعیین راهبرد روشن برای سازمان نیزبیشترین تاثیر(23-) ، را برمتغیر راهیابی راهبردی دارد.باتوجه به مقادیر موثر تابع هدفی که برای فرصت یابی( 48 درصد)، برای تحلیل گلوگاه(36 درصد) و برای راهیابی راهبردی(35 درصد) بدست آمد میتوان گفت که فرصت یابی بیشترین اثر گذاری بر توسعه استراتژی نوآورانه صنعت خودرو ایران را بخود اختصاص داده است.همچنین با استفاده از ماتریس اثرات متقابل ، سناریو هایی سازگار بعنوان مدل جدید توسعه استراتژی های نوآورانه برای صنعت خودروی کشور پیشنهاد شدند که از میان آنها یک سناریو درحالت خوشبینانه ، یک سناریو در حالت محتمل و یک سناریو درحالت بدبینانه با توجه به نمره اثرگذاری بالا، بعنوان سناریوهای پیشنهادی برای انتخاب شدند.
قیمت : 45000 تومان
پایان نامه WORD
امکان تهیه مقاله از این موضوع با هزینه 200 هزار تومان وجود دارد.
پس از واریز وجه به شماره کارت زیر اطلاع دهید تا بلافاصله برای شما ارسال شود(09301359119).
6037997428101654 بانک ملی
- ۹۸/۱۰/۱۲