اغلب دانش آموزان با درک بهتر فرایند یادگیری خودتنظیمی، می توانند پیشرفت تحصیلی خود را بهبود بخشند؛ بنابراین آشنایی با مهارتهای یادگیری خودتنظیمی، در این امر تأثیر بسزایی دارد. بسیاری از دانش آموزان به علت فقدان مهارتهای راهبردهای مطالعه و یادگیری، دچار ناامیدی و شکست تحصیلی می شوند؛ در حالی که راهبردهای یادگیری، به مثابه ابزاری است که در حل مشکلات تحصیلی مورد استفاده قرار میگیرند و به دانش آموزان کمک می کنند تا مهارت هایی را که در طول دوران تحصیل به آن نیاز دارند، رشد و توسعه دهند. شناسایی و تقویت این راهبردها به افراد کمک میکند تا با تکیه بر تواناییهای خود،کشف و تقویت آنها، قادر باشند، با موفقیت کامل تحصیلات خود را پشت سر بگذارند؛ اگر دانش آموزان بخواهند موفق شوند، باید دارای عقاید انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی باشند. یادگیری مؤثر آنها به عقاید انگیزشی مانند: الگوهای گرایشی انطباق پذیر، سطوح بالاتر خودکارآمدی و توانش دریافتی، جهت گیری هدف، علاقه درونی و عقاید ارزش کار مربوط است (دهقان،1390).
باتوجه به مطالب فوق الذکر مساله اصلی پژوهش این است که"آیا بین یادگیری خود تنظیمی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانهای ....رابطه معناداری وجود دارد ؟" .
قیمت : 35000 تومان
پایان نامه WORD
امکان تهیه مقاله از این موضوع با هزینه 200 هزار تومان وجود دارد.
پس از واریز وجه به شماره کارت زیر اطلاع دهید تا بلافاصله برای شما ارسال شود(09301359119).
6037997428101654 بانک ملی
- ۹۸/۱۰/۱۲