نوآوری بعنوان مزیت رقابتی سازمان ها بر پایه بهره گیری از داراییهای ناملموس در قالب هوش رقابتی است که سازمان ها را رقابت پذیرتر می کند. این هوش شامل مؤلفه هایی همچون فرصت های بازار، آگاهی از مخاطرات رقبا، آگاهی از تهدیدات رقبا، آگاهی از آسیب پذیری کلیدی سازمان، می باشد که هر یک از این ابعاد بر عملکرد سازمانی تاثیر پررنگی خواهند داشت. هدف از انجام این تحقیق بررسی اثر هوش رقابتی بر مزیت رقابتی نوآوری در شرکتهای تولیدکننده سیم و کابل میباشد. روش تحقیق از بعد هدف ،کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی- تحلیل است. نمونه آماری این پژوهش 80 نفر از مدیران،معاونین و کارکنان شرکتهای تولید کننده سیم و کابل هستند. ابزر جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد هوش رقابتی گلدستون (۲۰۰۹) و پرسشنامه استاندارد مزیت رقابتی نوآوری (ترکیبی از پرسشنامه های جیمنز-جیمنز و دیگران (2008)، پنیادز 2006)، پراجگو و سوهل (2006)) میباشد. پس از جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه، اطلاعات به دست آمده با استفاده از نرم افزارآماری SPSS و نرم افزار معادلات ساختاری pls مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان دارد ف..................... بنابراین سازمانها باید نیازهای جامعه شناسایی کرده و توان پاسخگویی به آنها را داشته باشند تا فرصت های بازار را از دست ندهند و حرکت های بالقوه ای که امکان دارد یک شرکت رقیب به عمل آورد و موجب به خطر افتادن موضع یا پایگاه سازمان در بازار شود را از طریق ارزیابی استراتژیک زمینه هایی که از آسیب پذیری های کلیدی سازمان هستند شناسایی نموده و خنثی نماید .
قیمت : 45000 تومان
پایان نامه WORD
امکان تهیه مقاله از این موضوع با هزینه 200 هزار تومان وجود دارد.
پس از واریز وجه به شماره کارت زیر اطلاع دهید تا بلافاصله برای شما ارسال شود(09301359119).
6037997428101654 بانک ملی
- ۹۸/۱۰/۱۲