ممکن است یک سازمان در هیچیک از عوامل نامبرده آمادگی لازم را در زمینه با توجه به مطالعات گذشته محققان فاکتورها و ابعادمختلفی در زمینه اجرای موفق CRM شناسایی و مورد بررسی قرار داده اند .که در این میان عوامل فناورانه و تکنولوژی ، عامل انسانی ،توجه و حمایت مدیران ارشد مدیریت دانش و عوامل فرهنگی بیشتر از بقیه عوامل مورد توجه قرار گرفته اند .برخی از محققان به صورت کلی عوامل را مورد بررسی قرار داده اند و برخی دیگر به صورت جرئی تر به بررسی این عوامل پرداخته اند.که این فاکتورها را می توان بطور کلی درسه عامل سازمانی ، عامل فرهنگی و عامل فناورانه طبقه بندی نمود اما بکارگیری هریک از این عوامل در سازمانهای مختلف متفاوت است بعنوان مثال دریک سازمان عوامل فرهنگی موثرترین عامل در پیاده سازی CRM می باشد(دهمرده ، شهرکی و لکزاییپیاده سازی CRM نداشته باشد.بحث رقابت و رضایت مشتریان بسیار مهم و اساسی است و شرکتهایی که برای قدرت بازار به رقابت می پردازند دائماً بدنبال یافتن راههایی برای پشت سر گذاشتن رقبا هستند .مدیریت موفق ارتباط با مشتری یکی از مزایای عمده رقابتی است که شرکتها می توانند برای جلوگیری از انتقال مشتریان به سوی دیگر شرکتها مورد بهره برداری قرار دهند (کیمیلو گلو،2009 ،246)(19)؛ بدیهی است که برای توسعه کشور و ورود به بازارهای جهانی و عضویت در سازمانهای نظیر تجارت جهانی ، داشتن مدیریت ارتباط با مشتری از الزامات اساسی بشمار می رود.هرچه شرکتهای بیشتری به پیاده سازی مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری اقدام کنند مساله چگونگی و نحوه استقرار این سیستم بعنوان چالش اساسی شرکتها باقی می ماند (حیرتی،1386)(3). پیش از آنکه یک سازمان به اجرای CRM بپردازد، باید نسبت به مشکلات بالقوه و احتمالی، آگاهی داشته باشد تا بتواند در موقع لزوم با آنها مقابله نماید. در سطح سازمانی، کسب و کار باید بین بخشهای مختلفی که با مشتری در ارتباط هستند و تمام بخشهای مربوط به CRM ، فعالیت مشترکی را ایجاد نماید تا بتواند تأثیرگذارتر باشد. این رابطه میانگروهی برقرار شده با مشتری، بر نقش کارمند در داخل سازمان نیز تأثیر میگذارد؛ همچنین این مسأله میتواند تأکید بر همکاری و مشارکت یک بخش خاص از شرکت را کاهش دهد. این نوع تغییرات خطمشی معمولاً در مراحل اولیة اجرا با مخالفتهایی روبهرو میشوند.اگر بخواهیم انتقال به CRM به نحو مؤثری شکل بگیرد، داشتن نیروی کار ماهر و متخصص ضروری است؛ همچنین شرکتها باید تعهدات مدیران اجرایی را نیز جلب کرده و مقاومتهای حاصل در قبال تغییرات را نیز مدیریت و کنترل نمایند. پس می توان نتیجه گرفت مساله مهمی که در فرایند پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری باید مورد توجه قرار گیرد خصوصیات و مشخصه های سازمانی است.
قیمت : 35000 تومان
پایان نامه WORD
امکان تهیه مقاله از این موضوع با هزینه 200 هزار تومان وجود دارد.
پس از واریز وجه به شماره کارت زیر اطلاع دهید تا بلافاصله برای شما ارسال شود(09301359119).
6037997428101654 بانک ملی
- ۹۸/۱۰/۱۱