این پژوهش با هدف تعیین اثر هزینه های بازاریابی بر فروش خالص شرکتهاانجام شد. قلمرو مکانی پژوهش حاضر، شرکت میباشد . اطلاعات اولیه برای یک دوره 5 ساله از جمعآوری شده است . برای جمع آوری داده ها از صورتهای مالی شرکت و نرم افزار ره آورد نوین استفاده میشود.برای تجزیه و تحلیل از آزمونهای رگرسیونی لاجیت و پروبیت در نرم افزار ایویوز بهره گرفته شد. نتایج این تحقیق نشان داد هزینه های بازاریابی با توجه به شاخص روش پولی و شاخص تطبیق با رقبا بر فروش خالص شرکت اثرگذاری معناداری ندارد. ولی هزینه های بازاریابی با توجه به شاخص اهداف برنامه بازاریابی بر فروش خالص شرکت اثرگذاری معناداری دارد زیرا این شرکت یک هزینه بازاریابی دقیق قبل از شروع هر سال مالی و سالانه تعیین مینماید که براساس رشد یا افت نرخ بازگشت سرمایه( نرخ پول به دست آمده نسبت به پول سرمایهگذاری شده) شرکت تغییر میکند و به هیچوجه تاثیر تحلیل نرخ بازگشت سرمایه در کاهش هزینههای بازاریابی و افزایش بازدهی را دست کم نگرفته اند. همچنین مقدار تابع LL برای مدل لاجیت و برای مدل پروبیت در هر سه فرضیه بدست آمد که در هر سه فرضیه معیار مورد نظر مدل پروبیت برتری داشت( چون مقدار شوارتز بیزین و معیار آکائیک برای مدل پروبیت بیشتر است) به این معنی که مدل این فرضیات دارای برازش مناسب بوده و رگرسیون آنها از توزیع نرمالی تبعیت می کند.
قیمت : 45000 تومان
پایان نامه WORD
امکان تهیه مقاله از این موضوع با هزینه 200 هزار تومان وجود دارد.
پس از واریز وجه به شماره کارت زیر اطلاع دهید تا بلافاصله برای شما ارسال شود(09301359119).
6037997428101654 بانک ملی
- ۹۸/۱۰/۱۱